Friday, October 16, 2009

On-call jihad!!

Assalamualaikum.

I-Quest '09 bakal menjadi satu medan latihan praktikal 'usrah' amar ma'ruf nahi mungkar yg terbuka luas untuk semua ahli gerakan dan bukan ahli gerakan yang memahami tuntutan ALLAH.



Buat yang belum terpanggil, panggilkanlah diri anda sebelum kita dipanggil menghadap-Nya tanpa bekal.

Jom sama2 gerakkan skuad kasih sayang one faith unit.


Modus operandi berfokus kepada tiga kawasan utama. KOM, KOS dan CF Bro+CF Sis+ ARC Area.

Tugasan mendekati, menyampai, berkenalan, membina rangkaian mad'u, memperkasa kuasa karisma, memperkemas kredibiliti, memperkaya pengalaman dengan masyarakat awam, melatih rasa empati, mendidik merendahkan diri dan berbagai lagi kemahiran seni komunikasi dan pendekatan yang boleh kita pelajari secara langsung di dalam 'sekolah' I-Quest'09 yang terbentang dan terbuka luas ini.



Sibuk dengan stall? Sibuk dengan pengurusan? Sibuk dengan study? Sibuk dengan admin? Sibuk dengan division? Sibuk dengan nasyid? Sibuk dengan Forum? Sibuk dengan berkayak? Sibuk dengan al checkup? sibuk dengan exam? Sibuk dengan posting? Sibuk dengan usrah? Sibuk dengan meting dalaman luaran? Sibuk dengan aweks? (Nau'zubillah) ....



Adakah kesibukan kita sudah sampai sibuknya Nabi ALLAH Sulaiman dalam mentadbir kerajaan? Adakah sudah tahap kesibukan Nabi Muhammad mentadbir manusia dan jin..?

Moga masa sedikit yang kita luangkan untuk kerja-kerja amar ma'ruf nahi mungkar (hak ALLAH terhadap kita ni..) memberi sedikit ruang untuk ALLAH memandang kita di Akhirat kelak.



Melihat kesibukan dari kaca mata akhirat. Dunia hanya sementara, bahkan tiada nilai pun disisi-Nya. Bersama memaknakan diri ke arah Redha ALLAH.



Sape2 berminat untuk menambah saham dan downline akhirat, boleh contact Nuruddin 0136247661 (for brothers/muslimin) ataupun Zaiton 0136247593 (for sisters/muslimat) .


second calling for those who are interested to become volunteer for this squad...a short induction will be held on tonight (16/10/09)


venue: musolla CF sister

time : 8.5pm


Sumbangkan masa dan tenaga anda seikhlas dan sedaya mampu walaupun satu atau dua jam. Moga ALLAH membalas kelak dengan syurga yang tiada bandingnya.

Jika tiada sempat bersama OFU, mainkanlah peranan anda dimana jua kita berada. Sayang semua .:)

p/s : msg ini di'copy' daripada emel nuruddin..huhu

0 comments: