Sunday, March 1, 2009

ohh...Tuhan..


Alhamduillah, hari ni masih lagi bernyawa. berpeluang lagi mmenghirup udra segar di pagi hari hari dan mash lagi diberi nikmat iman dan islam buat diri ini. sesungguhya Ya Allah, rahmat n nikmat MU sangatlah banyak dan tak terhitung nilainya. masakan aku dapat membalasnya walaupun dengan dunia dan isinya..

Astaghfirulah...lama sungguh saya tak update blog..lebih kurang 2 minggu tak menulis dalam blog ni. kesuntukan masa sebab exam midtem yang tak habis lagi dan sibuk dengan program...(ye ke ni?) alasan je sebenarnya..huhu. dalam masa 2 minggu, apa yang dah berlaku..

> dapat result midsem untuk subjek molec, physio dan anat..
> menguruskan paperwork untuk gathering profaz malam ni
> bayar yuran untuk sem ni.
> presentation MGT
> jadi committee registeration untuk Baitul Muslim Course MRC
> Cari bahan untuk term paper physio
> siapkan assignment KOS1110
> Online registeration for next sem
> meting...meting..dan meting...
> study...study..dan study....huhu


ada lagi sebenarnya..tapi malas plak nak tulis, dah tak ingat la..

sebenarnya sedikit sedih minggu lepas sebab reslt midsem yng tak berapa membanggakan..
tapi..mujur subjek molec pass..

Coming exam >> UNGS2030 Islamic World View rabu ni..

khamis ptg ni InsyAllah saya akan balik rumah setelah sekian lama tak balik..hehe..(macam lama sangat je..) kali terakhir saya balik kg sewaktu cuti raya cina, dan tulah kali pertama saya balik untuk sem ni.rindu la pulak kat orang2 kt rumah tu..=) Sabtu lepas, Abah pun dah tanya, bila cuti nak balik rumah?..kadang2 rasa tak sampai hati nak cakap yg saya tak boleh balik rumah sebab banyak kerja. dan memang pun tiap2 hujung minggu ada je program, tak pn class..huhu
maaf la abah ye..tapi mujur la mak dan abah saya seorang yang memahami kesibukan anaknya ni..samada kesibukan belajar @ kerja2 islam..akhirnya, abah pun pesan.."takpelah, belajar rajin2, biar jadi orang pandai.."..nasihat yng kadang2 membuatkn saya menangis hiba bila baca msg abah.

Bila dok kuantan ni kenalah belajr berdikari, kena pandai bawa diri dan tak boleh la selalu balik rumah..rumah jauh, bukannya dekat..duit untuk tambang bas pun xde..huhu.
sebenarnya nilah kali pertama saya belajar luar dari selangor. mujur kt kuantan je..dalam 4 jam perjalanan. dibuatnya belajar kat kelantan@sabah@sarawak ke..menangis tak berlagu la nampaknya..

tak sama masa kat matrik pj dlu..dua minggu sekali msti balik rumah. kalu malas nak naik bus,suruh je abang datang jemput..hehe.(macam anak manja la pulak..)..tp, hakikatnya, bukanlah anak manja pn..sebab rasanya adik bongsu saya lagi manja, sume nak blh je dapat..

Dan sebenarnya perlu juga balik, ziarah mak ayah kita. mana tahu lepas ni tak sempat jumpa mereka lagi. Tapi, bagi saya, bila balik rumah, saya boleh dapat semula semangat dan kekuatan bila tengok muka mak abah saya. kadang2 tu bila dah lama tak balik, rasa macam lemah semacam je..sedih pun ada.huhu.

hakikatnya, kita sangat memerlukan mak ayah kita..walau apa pun kedudukan kita..
sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangi kita sewaktu kecil dan hargailah pengorbnan dan susah payah mereka sehingga kita boleh berada pada tahap ini sekarang.

SAYANG MAK & ABAH...(^_^)


0 comments: