Wednesday, February 18, 2009

..kadang-kadang...



Bismillahi wal Hamdulillah...

Baru sahaja lepas exam midtem untuk minggu ni. 'killer-paper' anatomy dan physio sangat2 menyakitkan otak saya ..huhu..boleh mengundang penyakit lama ni nampaknya,migrain..huhu.dah la terkejut dengan soalnnya yang minus marking, sampai tak tahu macamne nk jawab..huhu.next paper 4mac-ungas..emm, lame lagi..=)
lepas ni, banyak kerja2 society yang menanti akibat telah ditangguhkan sebentar sebab memberi laluan pada exam.

kadang-kadang dalam hidup kita ni banyak yang perlu dikorbankan atau kita sendiri yang terkorban. dan sebenarnya semua perkara yang berlaku dalam hidup kita ni ada hikmah yang tersembunyi disebaliknya. hanya hati yang diberi hidayah oleh sahaja dapat memahami makna yang tersirat.

Mafhum daripada 'ayat favourite' saya, surah Al Baqarah ayat 216.."perkara yang kita suka itu tak semestinya baik bagi kita dan perkara yang kita tak suka itu kadang2 baik bagi kita.."
related to my situation, dalam satu2 organisasi actually saya paling tak suka sekiranya dilantik sebagai setiausaha..sebab ape?..

saya ni kadang2 kurang sistematik sangat bila buat kerja,tak suka bab tulis2 ni..tapi, nak dijadikan cerita..sekarang ni saya dah jadi s/u untuk 3 perkara, pertama, s/u ntuk kelab dan jugak s/u untuk dua program..huhu.

takpelah, redha je.mungkin orang lain percaya kita boleh galas tanggungjawab tu dan yakin dengan kemampuan kita. tapi diri sendiri..insyAllah..

tapi bagus jugak, at least dapat pengalaman baru dan serba sedikit mengubah cara saya sebelum ni..become more sistematic person and good secretary..hopefully..=)

0 comments: