Sunday, February 8, 2009

Fatrah exam



Bismillahi wal hamdulillah…

minggu ni sedikit sibuk dengan kehidupan di kampus uia kuantan ni. Sebenarnya bukan minggu ni je sedikit sibuk, malah hari-hari saya disini agak sibuk. Sejak masuk kuantan ni, banyak pula dapat kerja. Tapi takpelah..tarbiah je semua tu. Macam-macam perkara yang perlu diuruskan. Dengan tanggungjawab sebagai pelajar, anak, dan jawatan2 di kampus yang harus dilaksanakan sebaik mungkin. Tanggungjawab pada diri sendiri dan hal-hal peribadi serta keluarga pun perlu ditunaikan juga. Dan yang paling penting sekali tangungjawab pada Allah sebagai hambaNya..yang kadang-kadang sedikit terabai lantaran kesibukan hal-hal dunia yang mnjerat diri ini. Ya ALLAH, Sesngguhnya aku cuba mencari cinta dan redhaMu dalam segala urusanku.. bimbinglah aku dan berilah petunjukMU kepadaku..

Sekarang sedang fatrah midterm untuk sem2 2008/2009..paper-paper yang menantiku..

5Feb – Molecular biology midsem exam..(repeated on 12Feb)

17Feb – Physiology midsem exam

18Feb – Anatomy midsem exam

4Mac- UNGS midsem exam

Minggu ni pula kena bersedia dengan kelas molecular biology atau kami selalu singkatkan jadi ‘molec’, Dr Tariq yang terkenal sebagai seorang yang straight dan ‘unexpectable’ person..huhu..malahan pula, kami semua kena repeat quiz dan midsem yang baru-baru ni gara2 tak puas hati sebab ramai sangat yang fail..huhu..sedih sungguh. Mujur juga Dr Tariq minta nak buat semula quiz dan exam. Kalu tak..satu batch 1st year biomed fail midsem dan quiz molec..nau’zubillah min zalik..

Kepada sahabat-sahabat yang membaca blog ni, doakanlah saya untuk sem 1 saya di kuantan ni. Semoga kejayaan menjadi milik kita semua..

“Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut kesempatan yang menjelma”




0 comments: