Thursday, January 8, 2009

..Panggilan Jihad

Segalanya berjalan lancar..baru tadi saya menyertai IIUM kuantan Mega Assembly anjuran ex-SRC, all KBS and MRC..terasa semangat yang mendalam dan lebih merasai penderitaan saudara seaqidah di Palestin yang sekarang ni sedang bergelut dengan nyawa untuk mempertahankan tanah air tercinta.

kehadiran warga UIA kuantan dan sahabat2 KIPSAS memeriahkan lagi perhimpunan aman ni. tak lupa juga media yang sudi membuat liputan untuk demo ini. hujan yang turun pada awalnya tidak mematahkan semangat para demontrasi untuk meneruskan perhimpunan ini. Ya Allah, mungkin ini salah satu usaha ku umtuk membantu saudara-saudaraku di Palestin . semoga ianya mendapat ganjaran yang setimpal di akhirat kelak.

teringat saya pada satu pendapat seseorang yng mengatakn kenapa nak buat demo ni?tak sampai pun suara kita pada mereka di Palestin dan mungkin tak kan mengubah keadaan di sana...Ya Allah!! tersentak saya mendengarnya..ada jugak orang yang berfikiran macamtu.. tapi,sesunguhnya Allah maha mengetahui segalanya..saya takut akn di tanya Allah,apakah usaha kita untuk mereka..Allah tidak melihat pada hasil, tapi Allah melihat pada usaha kita..wallahua'lam..

0 comments: