Monday, November 2, 2009

Antara cita-cita, amanah & tanggungjawab...

Salam alaik..

Salam imtihan buat semua sahabat-sahabat yang sdang berjuang menempuh fatrah final exam. Dalam kesibukan kita study, kadang-kadang ada masanya kita sangat lemah dan tertekan. Dengan lambakan kerja-kerja society yang tak siap lagi, nota-nota yang tak habis baca lagi dan lain-lain hal yang sememangnya menggangu mood kita.

Ya!..semua perkara itu turut berlaku pada saya. huhu. Memginsafi diri sebagai hamba yang lemah, tak mampu untukku pikul semua tanggungjawab yang diamanahkan. tetapi, bukan terus menyerah, akan diusahakan semampu dan sebaiknya. Buat memuaskan hati-hati yang mengharap sesuatu dariku.


Tika wajah penat memikirkan DUNIA. Maka BERWUDUKLAH. ..

Tika tgn letih mengapai CITA2.. maka serulah ALLAHUAKHBAR

Tika bahu tiada kuasa memikul AMANAH.. maka BERSUJUDLAH

ikhlaskn semuanya & dekati ALLAH s.w.t

agar tunduk d saat yg lain angkuh...

agar teguh dsaat yg lain runtuh....

agar tegar dsaat yg lain masih terhampar...


Final exam...antara cita-cita, amanah, tanggungjawab dan harapan orang-orang disekelilingku..

> 6 november 09 ~ Principles of Microbiology
> 7 november 09 ~ Systemic anatomy II
> 12 november 09 ~ Physiology II
> 13 november 09 ~ Introduction to Epidemiology
> 17 november 09 ~ Biochemistry I


persiapan dan perancangan yang rapi harus dibuat untuk menempuh "ujian" kali ini. memandangkan ada 4 papers yang agak rapat jaraknya..6 & 7hb...12 & 13hb..huhu.

"Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya harapan, yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNYA, rasa bahagia dengan ujian walaupun perit, di situ air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka. Indahnya tarbiyah Allah tersirat rahmat & hikmah. Diuji kita sebagai tanda sayangNya.~ all the best in ur exam, gunakan masa yang ada sebaiknya, jgn malas2. xde kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu....barakallahufik
~ k.dayang_bendahari isis pusat~

syukran k.dayang, mesej yang saya terima pagi td. agak tersentuh dan memujuk hati ini.=)

Success is to be measured not so much by the position that one has reached in life , as by the obstacles that one has overcome while trying to succeed ..Time is like a river, you cannot touch the same water twice, because the flow that has passed will never pass again, Enjoy every moment of life.

Good luck to all !!

0 comments: