Thursday, September 24, 2009

Majlis Iftar dan Jasamu dikenang



Assalamualaikum whb.

Alhamdulillh..cuti 2 minggu sempena hari raya telah saya manfaatkan sebaiknya. Sekurang-kurangnya setiap kali cuti saya akan menyumbangkan sedikit tenaga untuk menyertai program Nisa' Kapar.

Pada 17 September 2009 bertempat di Dewan Raja Lumu Muzium Negeri Shah Alam telah berlangsung satu majlis yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan Pas Negeri Selangor (BPPNS) iaitu Majlis Iftar Dan Jasamu Dikenang dengan slogan “Salam Ukhwah, Salam Perjuangan Islamiah”.

Majlis tersebut diadakan bagi meraikan aktivis-aktivis veteran Pas yg berintima’ dlm perjuangan gerakan Islam ini sejak dari zaman awal penubuhan Pas dahulu hingga kini.

Pihak BPPNS telah “menjemput” Nisa’ bagi membantu mengurus selia majlis tersebut. Dan Nisa’ Kapar bersedia “lends a hand” bg memastikan majlis tersebut berjalan lancar. Seramai 10 orang ahli Nisa’ Kapar telah turun padang membantu pada majlis tersebut dengan diketuai oleh Ketua Nisa’ Kapar sendiri iaitu, Pn. Kartina bt Parman.

Ahli Nisa’ yang turun membantu adalah terdiri dari pelbagai peringkat umur, institusi pendidikan serta kerjaya yang berbeza namun bersatu hati dalam amal jamaie ini. Mereka adalah Pn. Shila, Pn. Hernadia, Cik Syahida, Cik Ain, Cik Muliana, Cik Afiqah, Cik Safinah, Cik Nadia dan Cik Fathiah dr wakil Nisa’ PJS.

Alhamdulillah, kami bukan sahaja dapat bertugas membantu BPPNS tetapi mendapat manfaat daripada majlis ini juga. Kami mengambil semangat dan kekuatan golongan ini untuk terus bersemangat dalam perjuangan.

Terfikir juga adakah golongan muda yg kini dalam landasan perjuangan ini dapat meneruskan perjuangan Daulah Islamiah hingga ke usia emas dan seterusnya hingga ke hujung nyawa? seperti golongn veteran yang kami raikan ini... Ada antara mereka yng berjuang bersama-sama suami isteri dan ada juga yang suami @ isteri sahaja yang terlibat spenuhnya dalam perjuangn. Semoga Allah thabatkan hati kita semua dlm landasan ini.


walauapapun, mereka semua telah banyak menyumbang tenaga, harta, masa dan pengorbanan yg tidak ternilai dan tidak mampu dibalas semata-mata untuk perjuangn PAS samada di peringkat cawangn, kawasan, negeri mahupun pusat.

Semoga golongan Pemuda sekarang dapat mengambil hammasah dan iktibar daripada perjuangn para veteran PAS yng terdahulu. Teringat pesanan mantan Pesuruhjaya PAS Selangor, Ust Hassan Syukri dalam ucapannya pada malam itu, katanya ahli-ahli dan pimpinan parti sekarang harus bersatu memperkukuhkan organisasi dalaman parti. InsyAllah ye semua..(^-^)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيداً يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَن يُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزاً عَظِيماً

Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kalian kepada Allah dan ucapkanlah perkataan yang benar, niscaya Alloh memperbaiki amalan-amalanmu dan mengampuni dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar. (Al Ahzab: 70-71)



Antara tetamu khas yg diraikan, iaitu para pejuang veteran yg komited..=)



sedang menyanyikan lagu tema PAS



Wajah ceria petugas Nisa' Kapar menjalankan tugas..(^_^)



sahabat sejati..ain dan syahida..(^-^)



Berbuka puasa.=)



sedikit taklimat dari ketua nisa' kapar..=)


p/s : syukran kepada ain sbb buat post ni.
maaf la, x sempat nk tulis sendiri..=)