Saturday, June 5, 2010

Save for Palestine!



Alhamdulillah, Himpunan sejuta ummah berjaya dilaksanakan semalam. Himpunan besar-besaran di seluruh negara tanpa mengira ideologi, pegangan politik dan agama bagi mengutuk kezaliman & kekejaman Yahudi Israel ke atas konvoi misi kemanusiaan GAZA.

Ribuan manusia mnyertai himpunan ini, Malaysiakini melaporkan 10 ribu orang, manakala harakahdaily melaporkan 50 ribu orang. hakikatnya, memang ramai! moga jumlah yang ramai ini bukan sekadar berdemo sahaja, tetapi usaha ini perlu diteruskan untuk selamanya seperti dalam isu boikot, infak harta malah andai terpaksa untuk infak diri sendiri pun!

kutukan di seluruh dunia akan hanya 'menyakitkan telinga' mereka (israel) tetapi tidak akan sesekali memberhentikan kezaliman mereka..momentum ini perlu dikekalkan daripada rakyat bawahan hingga ke pimpinan atasan..,Israel perlu diserang dari pelbagai penjuru..

Disini, kita hanya sekadar mampu bermandi peluh, menahan keringat bahang matahari dalam 2-3 jam dalam perhimpunan ni, menahan sakitnya kaki berjalan jauh. Usahlah mengeluh!! andai hendak dibandingkan mereka yg berjuang di palestin, tersangat jauh bezanya. Mereka menggadai nyawa, sanggup bermandi darah, berhadapan dengan hingar-bingar bunyi letupan dan peluru demi mempertahankan tanah suci itu dan jua akidah yang satu.

setiap titis peluh dan darah,
tak akan sirna di telan masa,
segores luka di jalan Allah,
kan menjadi saksi pengorbanan.

Ya Allah, hanya inilah sahaja yang dapat aku persembahkan pd Mu di akhirat nanti sebagai bukti perjuanganku. Moga aku dapat beri yang terbaik lagi selepas ini. Kau terima semua amalanku ini. ameen.





(Ribuan manusia sedang berarak)

(DSAI sedang berucap)


p/s : tertarik dengan ucapan DSAI yang mengatakan supaya diwujudkan pasukan tentera di bawah negara2 OIC..

0 comments: