Thursday, June 3, 2010

Masa itu milik Allah

SubhanaAllah..Alhamdulillah..Allahuakbar!!

Dengan nama Allah yang Maha pencipta segala sesuatu, Maha pemilik masa, Maha pemudah cara..Sekali lagi dengan rahmat kasihnya, masih lagi diberi nikmat ruang dan peluang untuk saya menyelesaikan dua tugasan yang saban hari telah tertunda. Masa itu milik Allah, andai kita pandai mengurusnya, dan Allah izinkan, kita akan ada jua kesempatan untuk menyelesaikan segala kerja-kerja yang terbengkalai. Dalam kesibukan aktiviti seharian, alhamdulillah dapat juga mencelah-celah untuk melaksanakn 2 tugas ini.

Pertama, two thumb's up to me!! sebab berjaya meng'update' blog Nisa' Kapar yang dah lama bersawang tu..huhu. Dengan sebanyak 5 entry telah di'post'kan..kesemua entry tu adalah sebagai laporan untuk semua aktiviti Nisa' Kapar yang telah dijalankan. Saya dan sahabat saya, ain shaharuddin telah ditugaskan untuk mengendalikan blog Nisa' kapar ni,tetapi malangnya akibat kesibukan masa, kadang-kadang terabai sedikit amanah ini. Blog sendiri pun kdg-kdg x ter'update'..huhu..

boleh melawati http://nisakapar.blogspot.com/ untuk maklumat lanjut


keduanya, semalam saya telah berjaya untuk turun ke sekolah yang sangat2 dirindui. Syukran sahabatku, Farahah yang sudi menemankan demi mnyelesaikan satu misi yang sangat penting.=)

Melawat adik-adik dan cikgu-cikgu sangat seronok rasanya. Alhamdulillah, banyak perubahan yang telah dibuat. kali terakhir melawat sekolah pada tahun lepas, sewaktu adik2 exam SPM. Saya berusaha mencari sisa-sisa saki baki semangat dan roh tarbiah yang pernah saya kecapi 5 tahun yang lepas. Ternyata, bumi karamah itu berjaya mendamaikan hati ini. Lokasi sekolah yang terletak di belakang Masjid Negeri mungkin mnjadi salah satu faktor kedamaian itu. Setiap hari, 5 kali azan dan bacaan al-quran sering berkumandang.

Disinilah juga saya berjaya mengislahkan diri, berusaha mnjadi seorang yang lebih baik dan berguna untuk Islam. Disinilah juga saya mula berjinak-jinak untuk menghafal Al quran..bermula dalam keadaan yg memaksa, akhirnya timbul rasa seronok dan rela. oh,syahdunya, terlalu banyak kenangan disini. Walaupun saya hanya bersekolah disini selama 2 tahun sahaja, namun saya sangat sayang sekolah ini. oh..SAMTTAJ..

(Bangunan asrama puteri)

(seluas mata memandang...)

(Pintu masuk SAMTTAJ)



0 comments: