Tuesday, July 22, 2008

Cantiknya Wanita...

“Allah berfirman:

“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.”

“Aku memberiknnya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yg seringkali datang dari anak-anaknya.”

“Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ktika orang2 lain mnyerah, dan mngasuh keluarganya dengan pendritaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”

“Aku memberikannya kepekaan untuk mencintai anak2nya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat mnyakiti hatinya.”

“Aku memberikannya kekuatan untuk mndukung suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.”

“Aku memberinya kebijaksanaan untuk mngetahui bahawa seorang suami yg baik takkan pernah mnyakiti isterinya, ttpi kadang2 mnguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu2.”

“Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilamana ia perlukan.”

“kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaiannya yg dikenakannya, susuk yg ia tampilkan, atau bagaimana ia mnyisir rambutnya. Kecantikan seorng wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tmpat dimana cinta itu ada.”

Setiap wanita itu cantik dan mnjadi perhiasan dunia...Sebaik2 wanita adalah WANITA SOLEHAH...

0 comments: